Skuteczny branding jest jednym z fundamentów każdej realnej strategii marketingowej, a jeśli interesuje Cię rozwój firmy, jest to jedna z najważniejszych części Twojego biznesplanu. Skuteczny, tworzy trwały wizerunek w umysłach Twoich klientów i wyróżnia Cię na tle konkurencji. Inwestycja może się opłacić na kilka sposobów.
Znaczenie marki
Kiedy chcesz się napić jakiegoś napoju gazowanego, myślisz o Coca-Coli lub Pepsi. Jeśli potrzebujesz chusteczki, przychodzi mi na myśl Kleenex. Czy jesteś na szczycie w swoim segmencie rynkowym? Elementy sensoryczne materiałów drukowanych angażują czytelników na poziomie emocjonalnym, łącząc klientów z Twoją marką w sposób, w jaki marketing elektroniczny nie może się równać. Rozważ dodanie błyszczącego lakieru, wytłoczeń, charakterystycznego wykrojnika lub jednej z wielu tekstur dostępnych obecnie w papierach i innych podłożach. O takie rozwiązania zadba dobra agencja reklamowa (polecamy z siedzibą w Krakowie).
Lojalność przychodzi z marką
Buduj lojalność – niezapomniane doświadczenie z marką wysokiej jakości tworzy lojalność, co przekłada się nie tylko na prawdopodobieństwo powtórnej sprzedaży, ale także na zwiększone prawdopodobieństwo, że klient kupi powiązane produkty tej samej marki.
Skorzystaj z rekomendacji — osoby, które nigdy nie korzystały z Twojego produktu lub usługi, mogą nadal go polecać, jeśli spotkały się z Twoją marką wystarczająco dużo razy, aby rozwinąć „poczucie zaznajomienia z tematem”. Materiały drukowane mogą być bardziej widoczne dla przypadkowego obserwatora, ponieważ potencjalny klient nie musi świadomie szukać Twojej wiadomości. Pamiętaj, aby umieścić informacje z mediów społecznościowych na drukowanych produktach.
Wizerunek Twojej marki a ceny
Zarządzaj ceną premium — skuteczny branding może podnieść Twój produkt lub usługę poza obszar typowych cen towaru, dzięki czemu masz kupujących, którzy chcą zapłacić więcej za to, co sprzedajesz. Wiele firm sprzedaje kawę, więc co sprawia, że ludzie stoją w kolejce i płacą najwyższe pieniądze w Starbucks?
Obniż koszty marketingu na dłuższą metę – chociaż musisz zainwestować środki, aby stworzyć silną markę, po jej ustanowieniu możesz ją utrzymać bez konieczności ponownego opowiadania swojej historii. Wielu świadomych budżetu marketerów polega w dużej mierze na mediach elektronicznych, ale badania pokazują, że ludzie nadal wolą druk. Po prostu nie reagujemy tak samo na e-broszury, jak na profesjonalnie wydrukowany artykuł.
Mniejsze ryzyko dla konsumenta to dla Ciebie większa sprzedaż – Jeśli ktoś jest na miejscu, aby podjąć decyzję, najprawdopodobniej wybierze markowego dostawcę. Zastanów się nad miesięcznym marketingiem pocztówkowym, aby potencjalni klienci regularnie wchodzili w interakcje z Twoją marką. Materiały drukowane mają przewagę nad mediami elektronicznymi w oparciu o przenośność i trwałość.
Kto pomoże z budowaniem marki?
Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu marki, agencja reklamowa to dobre miejsce do zainwestowania w stworzenie unikalnej marki.